Dersin Adı | Mimari Geometri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARCH 326 | Güz/Bahar | 1 | 3 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Çağdaş inşaat metotlarındaki gelişmeler, inşaat endüstrisinde tasarımda giderek karmaşıklaşan geometrilere yol açmıştır. Mimarlık geometrisi ve farklı mimari geometrilerin hesabı, konsepti ve üretiminde pratiğe dayalı bir laboratuvardır. Öğrenciler, giderek ilerleyen becerilerini geliştirmek, geometrinin formüle edilişini ve biçim oluşturma yöntemlerini anlamak için dijital tasarım yöntemlerini kullanacaklardır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders seminer, dersler öğrenci sunumları ve atölye çalışmalarını içermektedir. Öğrencilerin detaylı tasarım ve inşa edebilme kapasitelerinin geliştirebilmeleri için uygulama yöntemlerinin üzerinde durulacaktır. Öğrenciler mimari ve sanatsal donatıların tasarımını birçok faklı açıdan keşfedebileceklerdir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders programının incelenmesi: Giriş, yoklama ve süreç. Metin dağıtımı ve tartışma | Metin dağıtımı ve tartışma |
2 | Sanatta ve Mimarlıkta Geometri | • Klasik ve modern geometriler üzerine ders. • Öğrencilerin verilen konu üzerinden örnekleri inceleyerek sunumların hazırlanması • Maya kullanarak polygon modelleme tekniklerinin temellerinin öğrenilmesi |
3 | Sanatta ve Mimarlıkta Geometri:Eksiltmeli biçimler | • Dersin hocası tarafından genel sunum • Öğrencilerin verilen konu üzerinden örnekleri inceleyerek sunumların hazırlanması • Maya kullanarak polygon modelleme tekniklerinin temellerinin öğrenilmesi • Proje çalışması |
4 | Sanatta ve Mimarlıkta Geometri | • Proje çalışması |
5 | Boolean işlemleri | • Öğrenci sunumları • Proje çalışması |
6 | Polyhedra | • Öğrenci sunumları • Proje çalışması |
7 | Ara sınav 1: Yarıyıl Proje Sunumu | |
8 | Sanatta ve Mimarlıkta Geometri:Eklemeli biçimler | • Dersin hocası tarafından genel sunum • Maya kullanarak polygon modelleme ile yeni tekniklerinin töğrenilmesi |
9 | Serbest şekilli yüzeyler | • Öğrenci sunumları • Proje çalışması |
10 | Düzlemsel örüntü kümesi transformasyonları | • Öğrenci sunumları • Proje çalışması |
11 | Deformasyonlar | • Öğrenci sunumları • Proje çalışması |
12 | Dönem projesi çalışması | |
13 | Dönem projesi çalışması | |
14 | Final Proje Sunumu | |
15 | Dersin değerlendirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 25 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 35 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 3 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 3 | 27 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 25 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. | X | ||||
2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. | X | ||||
3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. | X | ||||
4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. | |||||
6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. | |||||
7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. | X | ||||
8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. | X | ||||
9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. | X | ||||
10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest